marketing kiszervezés / outsourcing
MARKETING KISZERVEZÉS: ideális szakértői marketing csapat, költséghatékonyan
A mai kiszámíthatatlan gazdasági körülmények között a vállalatok keresik az innovatív megoldásokat arra a problémára, hogy hogyan fejlesszék marketing tevékenységüket és ezáltal versenyképességüket a büdzsé csökkenés és a folyamatos piaci változások mellett. Az okos cégek ugyanis tudják, hogy nem állíthatják le a marketing aktivitásokat, főleg nem ha hosszú távon gondolkodnak. Mégis mit lehet tenni, ha a cégvezetés tudja, hogy szükség van marketingre, de az anyagi források szűkösek, a rendelkezésre álló szakértelem nem megfelelő és így a vállalat nem tud megfelelően fókuszálni erre a területre?
A válasz: marketing kiszervezés

A marketing kiszervezés nem luxus, hanem szükségszerűség. A vállalatok marketing osztályai egyre kisebbek, miközben azoknak egyre több speciális feladatot kellene ellátniuk.

A marketing kiszervezésre létrehozott cégek új üzleti perspektívákat, és friss, innovatív marketing megközelítést kínálnak.
A MARKETING KISZERVEZÉS ELŐNYEI
1. Minden részterülethez szakképzett munkaerő
A marketing egyre bonyolultabb, hiszen egyre több speciális területet kell hatékonyan működtetni, méghozzá úgy, hogy a különböző, párhuzamos területek egy jól működő egész részei legyenek: pl. termékfejlesztés, média (online, offline), kommunikációs programok. Cégen belül nagyon nehéz minden szakterülethez megfelelő szakembert találni, és megfelelően koordinálni az egyes területek munkáját, nem beszélve a költséghatékonysági elvárásokról.

2. Költségcsökkentés!
Egy-egy speciális feladatra nem kell felvenni új munkatársa(ka)t, hanem egyszerűen ki kell szervezni a munkát egy szakértőnek. Nincsenek rejtett költségek (toborzási, tréning, iroda, telekommunikáció, munkavállalói juttatások). A kiszervezés költsége töredéke a foglalkoztatási költségeknek.

3. Új, friss megközelítés - "külsős" szem effektus
A kiszervezés lehetőséget ad arra, hogy egy független szakértői csapat új perspektívákkal ismertesse meg a cégvezetést. A "Mi mindig így csináltuk" hozzáállás belső feszültségek kialakulása nélkül változhat egy minőségi szakmai szemléletre:
A kiszervezés stratégiai szemléletet, stratégiai tervezést és kreatív szakértelmet biztosít a cégeknek.

4. A cégvezetés az alapvető kompetenciákra, a fő tevékenységhez kapcsolódó feladatokra tudja helyezni a hangsúlyt.
A cégvezetésnek több idő jut pl. az értékesítési csapatra, a vásárlói igények feltérképezésére. Ezek a kulcsinformációk pedig segítenek meghatározni az erősségeket, csökkenthetőek a kockázatok, javulnak a megtérülési mutatók; ezáltal még hatékonyabb marketing programokat lehet elindítani.