A mai kiszámíthatatlan gazdasági körülmények között a
vállalatok keresik az innovatív megoldásokat arra a problémára, hogy
hogyan fejlesszék marketing tevékenységüket és ezáltal
versenyképességüket a büdzsé csökkenés és a folyamatos piaci változások
mellett.
Az okos cégek ugyanis tudják, hogy nem állíthatják le a marketing
aktivitásokat, főleg nem ha hosszú távon gondolkodnak. Mégis mit lehet
tenni, ha a cégvezetés tudja, hogy szükség van marketingre, de az anyagi
források szűkösek, a rendelkezésre álló szakértelem nem megfelelő és így
a vállalat nem tud megfelelően fókuszálni erre a területre?
A válasz: marketing kiszervezés
A marketing kiszervezés nem luxus, hanem szükségszerűség. A vállalatok
marketing osztályai egyre kisebbek, miközben azoknak egyre több
speciális feladatot kellene ellátniuk.
A marketing kiszervezésre létrehozott cégek új üzleti perspektívákat, és
friss, innovatív marketing megközelítést kínálnak.
1. Minden részterülethez szakképzett munkaerő
A marketing egyre bonyolultabb, hiszen egyre több speciális területet
kell hatékonyan működtetni, méghozzá úgy, hogy a különböző, párhuzamos
területek egy jól működő egész részei legyenek: pl. termékfejlesztés,
média (online, offline), kommunikációs programok. Cégen belül nagyon
nehéz minden szakterülethez megfelelő szakembert találni, és megfelelően
koordinálni az egyes területek munkáját, nem beszélve a
költséghatékonysági elvárásokról.
2. Költségcsökkentés!
Egy-egy speciális feladatra nem kell felvenni új munkatársa(ka)t, hanem
egyszerűen ki kell szervezni a munkát egy szakértőnek. Nincsenek rejtett
költségek (toborzási, tréning, iroda, telekommunikáció, munkavállalói
juttatások). A kiszervezés költsége töredéke a foglalkoztatási
költségeknek.
3. Új, friss megközelítés - "külsős" szem effektus
A kiszervezés lehetőséget ad arra, hogy egy független szakértői csapat új perspektívákkal ismertesse meg a cégvezetést. A "Mi mindig így
csináltuk" hozzáállás belső feszültségek kialakulása nélkül változhat
egy minőségi szakmai szemléletre:
A kiszervezés stratégiai szemléletet, stratégiai tervezést és kreatív
szakértelmet biztosít a cégeknek.
4. A cégvezetés az alapvető kompetenciákra, a fő tevékenységhez
kapcsolódó feladatokra tudja helyezni a hangsúlyt.
A cégvezetésnek több idő jut pl. az értékesítési csapatra, a vásárlói
igények feltérképezésére. Ezek a kulcsinformációk pedig segítenek
meghatározni az erősségeket, csökkenthetőek a kockázatok, javulnak a
megtérülési mutatók; ezáltal még hatékonyabb marketing programokat lehet
elindítani.